Αρχική σελίδα Το σχολείο μας ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΞΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2020-2021

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΞΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2020-2021

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΞΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΛΛΑΣ

 

Α .ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Με τον όρο «Εσωτερικός κανονισμός» εννοούμε το σύνολο των κανόνων που πρέπει να ακολουθούνται προκειμένου να πραγματοποιείται ανενόχλητα και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου.

Ο παρών Σχολικός κανονισμός του σχολείου μας θεσπίστηκε σύμφωνα με την Ελληνική Εκπαιδευτική Νομοθεσία και καθορίζει τις αρχές και τους σκοπούς του Σχολείου, τα μέσα με τα οποία επιδιώκεται η υλοποίησή τους και τα όρια των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Η εγγραφή μαθητών στο Σχολείο προϋποθέτει την αποδοχή αυτού του Σχολικού κανονισμού από τους μαθητές και τους γονείς τους.

Η μαθητική ιδιότητα συνοδεύει τον μαθητή τόσο στο εσωτερικό της αίθουσας διδασκαλίας, όσο και έξω από αυτή (προαύλιος χώρος, εκπαιδευτικές εκδρομές, διδακτικές επισκέψεις). Ειδικά εκτός σχολείου, ο μαθητής θα πρέπει να έχει κατά νου ότι εκτός από τον εαυτό του ο μαθητής εκπροσωπεί σύνολο της Σχολικής κοινότητας.

Σκοπός του εσωτερικού κανονισμού δεν είναι ο περιορισμός της ελευθερίας οποιουδήποτε, αλλά συνιστά στη διαμόρφωση υγιών προσωπικοτήτων. Επιπλέον, η αποδοχή του κανονισμού θα σκοπεύει να συμβάλει στην αρμονική συμβίωση των τριών βασικών σχολικών παραγόντων: μαθητές –κηδεμόνες – καθηγητές) και έχει σαν μόνο σκοπό να εξασφαλίσει την αναγκαία προϋπόθεση για την αρμονική λειτουργία του Σχολείου.

Β. Συμπεριφορά μαθητών και καθηγητών - Τήρηση κανόνων υγιεινής

Οι μαθητές οφείλουν να σέβονται τους συμμαθητές τους και τους καθηγητές τόσο μέσα στην  τάξη αλλά και στους χώρους του σχολείου. Να διασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία του  σχολείου και να  δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για την διεξαγωγή του μαθήματος.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να φύγουν από το μάθημα όταν τους χρειάζεται  άλλος καθηγητής είναι η ενημέρωση από τον αντίστοιχο καθηγητή.

Οι καθηγητές οφείλουν να σέβονται τους μαθητές, δεν χαρακτηρίζουν προσωπικότητες, αλλά συμπεριφορές. Δείχνουν κατανόηση στις ιδιαιτερότητες τους και σε ενδεχόμενες μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, ενημερώνοντας τους κηδεμόνες και τον Διευθυντή του σχολείου.

Ο ρόλος του σχολείου είναι να καλλιεργήσει οικολογική συνείδηση στους μαθητές. Για το λόγο αυτό οι παράγοντες του σχολείου φροντίζουν για την καθαριότητα του σχολείου. Δεν πετάμε σκουπίδια στους χώρους του σχολείου. Για την τήρηση της καθαριότητας του αύλιου χώρου υπεύθυνο θα είναι, εκ περιτροπής, ένα τμήμα του σχολείου. Επίσης, πετάμε τα σκουπίδια στα καλάθια και κάνουμε ανακύκλωση. Τέλος, φροντίζουμε να διατηρούμε καθαρές τις τουαλέτες.

 

Γ. ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΑΞΗ – ΕΓΚΑΙΡΗ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΗΣ

1.Οι Γονείς οφείλουν να φροντίζουν για την έγκαιρη προσέλευση των παιδιών τους στο Σχολείο το πρωί.

2,Οι μαθητές προσέρχονται στο Σχολείο τουλάχιστον πέντε (5) λεπτά πριν από την έναρξη της λειτουργίας του και παραμένουν ήσυχα στο προαύλιο μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι

 

3.Πριν από την προσευχή κανείς μαθητής δεν εισέρχεται στις τάξεις του σχολείου. Δεν επιτρέπεται επίσης  η είσοδος στο προαύλιο του Σχολείου με μοτοποδήλατα για λόγους ασφάλειας και τάξης.

 

4. Α)Κατά τη διαδικασία της συγκέντρωσης για προσευχή, όλοι οι μαθητές προσέρχονται στις καθορισμένες θέσεις τους χωρίς καθυστέρηση και υπακούοντας στις υποδείξεις των εφημερευόντων καθηγητών. Κατά τη διάρκεια της προσευχής όλοι τηρούν κόσμια και αξιοπρεπή στάση και επιδεικνύουν τον προσήκοντα στην ιερότητα της στιγμής σεβασμό Επίσης, είναι υποχρεωμένοι να παρευρίσκονται στην προσευχή και οι ετερόδοξοι, οι αλλόθρησκοι ή άνευ θρησκευτικών πεποιθήσεων μαθητές του Σχολείου, οι οποίοι σέβονται τις εκδηλώσεις λατρείας των συμμαθητών τους. Οι τελευταίοι με τη σειρά τους σέβονται τις θρησκευτικές είτε τις περί θρησκεύματος πεποιθήσεις των μη χριστιανών συμμαθητών τους. 
Β) Ο Διευθυντής και το διδακτικό προσωπικό παρευρίσκονται στην προσευχή. Είναι η στιγμή κατά την οποία όλο το Σχολείο βρίσκεται συγκεντρωμένο. Άλλωστε, μετά την προσευχή, γίνονται οι σημαντικές ανακοινώσεις από τον Διευθυντή. 
Γ) Μαθητής, ο οποίος βρίσκεται εντός της αίθουσας κατά τη διάρκεια της πρωινής συγκέντρωσης, οδηγείται από τον εφημερεύοντα καθηγητή στον Διευθυντή και ελέγχεται πειθαρχικά.

 

5.    Η πόρτα του Σχολείου κλειδώνει αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσέλευσης οι μαθητές δεν επιχειρούν με οποιονδήποτε άλλον τρόπο την είσοδό τους. Όταν η πόρτα ανοίξει, γίνονται δεκτοί μόνο μετά από σχετική έγγραφη άδεια του Διευθυντή του Σχολείου ή του νόμιμου αναπληρωτή του.

 

6.Σε περίπτωση που ο μαθητής καταφθάσει στο σχολείο μετά την προσευχή και αφού ο καθηγητής εισέλθει στην αίθουσα , οφείλει να περάσει από το γραφείο του Δ/ντη ή του Υποδ/ντη (εάν ο τελευταίος δε δύναται). Ο διευθυντής αφού ενημερωθεί για τον λόγο καθυστέρησης δίνει στο μαθητή ένα υπογεγραμμένο σημείωμα, προκειμένου ο καθηγητής να τον δεχτεί στο μάθημα στο οποίο ο μαθητής καταφθάνει αργοπορημένος.

 

7. Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσέλευσης του διδάσκοντος στην τάξη, ο πρόεδρος ή ο απουσιολόγος του τμήματος τον ειδοποιούν ή, εάν απουσιάζει, ενημερώνουν τη Διεύθυνση του Σχολείου.

 

8. Οι μαθητές που προσέρχονται στο Σχολείο παρακολουθούν όλο το διδακτικό ωράριο.Σε περίπτωση που ο μαθητής πρέπει για κάποιο λόγο σοβαρό (ασθένεια κ.α.) να αποχωρήσει από το χώρο του σχολείου, οφείλει να πάρει τη γραπτή άδεια του Διευθυντή, συνοδευόμενος στο γραφείο από τον/την απουσιολόγο, ο οποίος και ενημερώνει τον τρέχοντα εκπαιδευτικό. Προτού φύγει ο μαθητής, ενημερώνεται ο γονέας ο οποίος και δίνει τη συγκατάθεση.Οι απουσίες του μαθητή καταχωρούνται.

9.Ο μαθητής οφείλει να βρίσκεται στην αίθουσα πριν ο καθηγητής του τρέχοντος μαθήματος κλείσει την πόρτα.

α) Εάν είναι απαραίτητη η καθυστέρηση του μαθητή στην ώρα του μαθήματος, οφείλει να πάρει την άδεια του διδάσκοντος εκπαιδευτικού.

β) Σε περίπτωση αδικαιολόγητης αργοπορίας ο μαθητής, αφού χτυπήσει την πόρτα και μπει στην αίθουσα, εξηγεί τον λόγο της αργοπορίας του. Εάν ο καθηγητής δεν τον δεχτεί στην αίθουσα, ο μαθητής πρέπει να περάσει από το γραφείο του Δ/ντη ή του Υποδ/ντη (αν ο πρώτος δε δύναται), να ενημερώσει για το συμβάν Οι απουσίες του μαθητή καταχωρούνται.

 

10.Κατά την διάρκεια των μαθημάτων ή του διαλείμματος και μέχρι το πέρας αυτών ο μαθητής σε καμία περίπτωση και για κανένα λόγο δεν αποχωρεί από το χώρο του σχολείου χωρίς την άδεια του Δ/ντη, προκειμένου για την ασφάλεια του.

 

11.Σε περίπτωση που ο μαθητής αποβάλλεται με ωριαία αποβολή πηγαίνει στη Διεύθυνση του Σχολείου χωρίς να προβάλει καμιά αντίρρηση.

Επ’ ουδενί λόγο δεν αποχωρεί από το χώρο του σχολείου, έστω κι αν είναι η τελευταία διδακτική ώρα. Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση που στον μαθητή επιβληθεί η ποινή της αποβολής. Σε αυτή τη περίπτωση ο μαθητής δύναται να παραμένει στο χώρο του σχολείου και να παρακολουθεί τα μαθήματά του κανονικά ή να διεκπεραιώνει εργασίες που του αναθέτει ο Διευθυντής. Ο μαθητής που θεωρεί ότι άδικα τιμωρήθηκε συζητά μετά την λήξη της διδακτικής ώρας με το διδάσκοντα και προσπαθούν από κοινού, στα πλαίσια του αλληλοσεβασμού και της αλληλοκατανόησης, να ερμηνεύσουν τη στάση τους. Εάν ο μαθητής δεν πεισθεί για την αναγκαιότητα της τιμωρίας, έχει το δικαίωμα να συζητήσει το προκύψαν πρόβλημα με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματός του και με τη Διεύθυνση του Σχολείου, εάν συνεχίσει να θεωρεί ότι αδικήθηκε.

 

12. Σε περίπτωση ωριαίας γραπτής δοκιμασίας ο μαθητής δεν δύναται να αποχωρήσει από την αίθουσα ή να αποχωρήσει από το χώρο του σχολείου, έστω κι αν είναι η τελευταία διδακτική ώρα. Παραμένει στην αίθουσα υπό την επίβλεψη του διδάσκοντα καθηγητή μέχρι την λήξη της σχολικής ώρας .

 

13. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δεν επιτρέπεται η έξοδος των μαθητών από την αίθουσα παρά μόνο σε περίπτωση απόλυτης ανάγκης και μετά από άδεια του διδάσκοντος. Σε αντίθετη περίπτωση απουσία καταχωρείται

 

14.Οι θέσεις των μαθητών στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται από την αρχή του διδακτικού έτους από τους ίδιους τους μαθητές σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται για λόγους παιδαγωγικούς με τη συναίνεση του υπεύθυνου καθηγητή.

 

15. Οι μαθητές οφείλουν να φέρουν μαζί τους όλα τα απαραίτητα για τη διδακτική διαδικασία εφόδια (τετράδια, βιβλία κλπ.). Η επαναλαμβόμενη έλλειψη τους ελέγχεται πειθαρχικά είτε από τον εκπαιδευτικό ή ύστερα από σύγκλιση του Συλλόγου των Διδασκόντων εκπαιδευτικών ύστερα από την υπόδειξη του εκπαιδευτικού .

16. Οι μαθητές οφείλουν κατά την αποχώρηση τους να παίρνουν μαζί τους τα σχολικά είδη (τετράδια, βιβλία κλπ.)που χρησιμοποίησαν κατά την διάρκεια της ημέρας . Για τυχόν απώλεια τους δεν ευθύνεται το σχολείο . Το σχολείο θα πραγματοποιεί εκκαθάριση εγκαταλελειμένων σχολικών εφοδίων μια φορά τον μήνα.

 

17. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές που βρίσκονται έξω από τις αίθουσες, φροντίζουν να μην παρενοχλούν με τις δραστηριότητές τους όσους κάνουν μάθημα.

 

18. Δεν αποχωρεί κανένας εκπαιδευτικός και μαθητής από την αίθουσα πριν χτυπήσει το κουδούνι. Το κουδούνι για διάλειμμα δε σημαίνει άμεση διακοπή του μαθήματος. Οι μαθητές αποχωρούν από την αίθουσα μετά το πέρας της διαδικασίας.

 

19. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι αίθουσες διδασκαλίας εκκενώνονται από τους μαθητές και κλειδώνονται από τον διδάσκοντα καθηγητή . Η παραμονή στην αίθουσα διδασκαλίας επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση αδιαθεσίας και μετά από άδεια του εφημερεύοντος καθηγητή ή της  Διεύθυνσης του Σχολείου. Όλοι οι μαθητές βγαίνουν στον προαύλιο χώρο του σχολείου Σε περίπτωση βροχής οι μαθητές παραμένουν στο ισόγειο χώρο και στην Αίθουσα Τελετών. Ο εφημερεύων εκπαιδευτικός οφείλει να απομακρύνει όλους τους μαθητές από το πρώτο όροφο του σχολείου .

 

20.Οι μαθητές στους οποίους ανατίθενται ειδικά καθήκοντα (απουσιολόγου, επιμελητή) τα εκτελούν με ευσυνειδησία και συνέπεια και φέρουν ευθύνη για κάθε τι που οφείλεται στην παραμέλησή τους.

Ειδικότερα :

-Κατά την έναρξη κάθε διδακτικής ώρας ο απουσιολόγος κάνει καταμέτρηση των μαθητών και σημειώνει τις απουσίες στο απουσιολόγιο· στη συνέχεια το παραδίδει στον καθηγητή για να το υπογράψει.


  -Όταν κάποιος μαθητής είναι τιμωρημένος με ωριαία ή ημερήσια αποβολή, αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση απουσίας από το μάθημα, ο απουσιολόγος σημειώνει την απουσία και γράφει την αιτιολογία στη στήλη των παρατηρήσεων.


  -     Μετά το τέλος του σχολικού προγράμματος ο απουσιολόγος παραδίδει το δελτίο απουσιών στον ειδικό φάκελο στη Γραμματεία.


   -   Ο απουσιολόγος είναι υπεύθυνος για την τήρηση του απουσιολογίου σε άριστη κατάσταση.


   -   Σε περίπτωση που χαθεί απουσιολόγιο, υπεύθυνος είναι ο απουσιολόγος και οι επιμελητές εκείνης της ημέρας, και ελέγχονται πειθαρχικά.


   -   Βαρύτατο παράπτωμα αποτελεί η παραποίηση του απουσιολογίου και η ευθύνη βαρύνει αποκλειστικά τον απουσιολόγο, ο οποίος ελέγχεται πειθαρχικά με αυστηρή ποινή

 

 

21. Σε περίπτωση απουσίας από το Σχολείο οι μαθητές οφείλουν να πληροφορούνται για τις διδαχθείσες ενότητες και τις εργασίες που ανατέθηκαν στους μαθητές, ώστε να προετοιμάζονται ανάλογα και να έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την επόμενη διδακτική ενότητα.

 

22. Απαγορεύεται αυστηρά, για λόγους ασφάλειας, η έξοδος των μαθητών από το προαύλιο του Σχολείου κατά τη διάρκεια των μαθημάτων χωρίς την άδεια του Διευθυντή ή του νόμιμου ανα­πληρωτή του.

22.Μετά και πριν το σχολικό ωράριο οι μαθητές προσέρχονται και αποχωρούν με ευθύνη προσωπική και των γονέων τους.

 

Δ. ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ –ΕΚΔΡΟΜΕΣ

1. Α.Οι μαθητές οφείλουν να συμμετέχουν πρόθυμα στις εκδηλώσεις του Σχολείου (εορτές, παρελάσεις κλπ.) και να παρίστανται στις ενημερωτικές ή άλλες συγκεντρώσεις με τρόπο που αρμόζει στη μαθητική ιδιότητα.

Β. Κατά την απουσία του μαθητή στις σχολικές εκδηλώσεις οι απουσίες καταχωρούνται σύμφωνα με το εκπαιδευτικό ωράριο που έχει οριστεί για την ημέρα αυτή .

 

2.   Για κάθε εξωσχολική δημόσια εκδήλωση ομάδας μαθητών Τμήματος ή Τάξης είναι απαραίτητη η έγκριση του Διευθυντή του Σχολείου. Σε αντίθετη περίπτωση, το Σχολείο δεν φέρει καμιά ευθύνη.

 

3.Οι σχολικές εκδρομές είναι αναπόσπαστο τμήμα της Σχολικής Ζωής και το Σχολείο διοργανώνει ημερήσιες και πολυήμερες, που ως στόχο έχουν όχι μόνο την ψυχαγωγία, αλλά τον εμπλουτισμό των γνώσεων των μαθητών, σχετικά με την ιστορία και τον πολιτισμό τον δικό μας, αλλά και άλλων χωρών.


 4.Για να επιτευχθούν οι στόχοι μιας εκδρομής, θα πρέπει να τηρηθεί σχολαστικά η σχολική νομοθεσία και να επιτευχθεί αρμονική συνεργασία μαθητών και συνοδών καθηγητών. Έτσι οι μαθητές θα πρέπει:


      -Να φέρουν υπογεγραμμένη από τον κηδεμόνα την υπεύθυνη δήλωση που θα τους δοθεί από το Σχολείο και η οποία θα φυλάσσεται στο αρχείο του Σχολείου.


      -Να υπακούουν στις εντολές του αρχηγού της εκδρομής και των συνοδών καθηγητών κατά τη διάρκειά της.


      -Να είναι υποδείγματα συμπεριφοράς στα μεταφορικά μέσα, καθώς και στα ξενοδοχεία.


      -Να γνωρίζουν ότι απαγορεύεται αυστηρά η χρήση αλκοόλ είτε στο ξενοδοχείο, είτε στους τόπους διασκέδασης.


      -Να είναι συνεπείς στις συναντήσεις της αποστολής και να μην απομακρύνονται από τον κορμό της.


      -Να είναι προσεκτικοί με τη σωματική ακεραιότητα των ιδίων και των συμμαθητών τους.


      -Να γνωρίζουν ότι μετά από κάποιες ημερομηνίες που θα τους γίνονται γνωστές εξαρχής δεν θα επιστρέφονται τα χρήματα σε περίπτωση ακύρωσης.


      -Να συμπεριφέρονται με ευπρέπεια και τρόπους που τιμούν τους ίδιους ως άτομα αλλά και το Σχολείο.


      Το Σχολείο ελέγχει με ιδιαίτερη αυστηρότητα πειθαρχικά τους μαθητές που δημιουργούν προβλήματα και, ανάλογα με το βάρος του παραπτώματος, τους αποκλείει από μελλοντικές εκδρομές.

 

5.Σε περίπτωση εορταστικών εκδηλώσεων ή περιπάτου ή ημερήσιας εκπαιδευτικής εκδρομής όλοι οι μαθητές αποχωρούν και προσέρχονται από και προς το χώρο του σχολείου την προκαθορισμένη ώρα από το Δ/ντη και το σύλλογο των διδασκόντων.

 

Ε. ΚΥΛΙΚΕΙΟ


      Το κυλικείο χρησιμοποιείται από τους μαθητές μόνο κατά τα διαλείμματα. Σε ουδεμία περίπτωση επιτρέπεται στους μαθητές να βρίσκονται στο κυλικείο σε ώρα μαθήματος.


      Οι μαθητές οφείλουν να στέκονται στην ουρά και να σέβονται τη σειρά και τους συμ μαθητές τους δίνοντας σε αυτούς καλό παράδειγμα φιλαλληλίας και αδελφοσύνης.


      Οι μαθητές μπορούν να φέρουν εδώδιμα από το σπίτι τους, σε καμία περίπτωση όμως δεν επιτρέπεται να εξέρχονται από το σχολείο για την αγορά από καταστήματα εστίασης (π.χ. μπουγάτσα ή σάντουιτς από τη γειτονιά).

ΣΤ.ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

   Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, απ’ όλα αυτά που το σχολείο θέτει ως κανόνες της λειτουργίας του, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, που όμως δεν αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Η επιείκεια χωρίς όρια νομιμοποιεί τις αποκλίσεις και καλλιεργεί την αντίληψη της ατιμωρησίας.

Τις πειθαρχικές κυρώσεις επιβάλλουν τα εξής όργανα:

Ο Διδάσκων καθηγητής.

Το Συμβούλιο Διδασκόντων στο τμήμα που φοιτά ο μαθητής.

Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων.

Για κάθε παρέκκλιση από την προσήκουσα σε μαθητές συμπεριφορά επιβάλλονται οι παρακάτω κυρώσεις όπως τροποποιήθηκαν με την υπ΄αριθμ 10645/Γδ4/22-01-2018( Β΄120) ΥΑ   Υπουργική Απόφαση:

Παρατήρηση

Επίπληξη

Ωριαία απομάκρυνση

Αποβολή από τα μαθήματα μιας (1) ημέρας

Αποβολή από τα μαθήματα δυο (2) ημερών

Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

Οι κυρώσεις μπορεί να επιβάλλονται:

α. Από τον διδάσκοντα καθηγητή οι κυρώσεις των τριών πρώτων περιπτώσεων της προηγούμενης παραγράφου. Το μέτρο της προφορικής παρατήρησης μπορεί να συνοδεύεται από την απομάκρυνση του/της μαθητή/τριας από την τάξη, εφόσον παρακωλύεται η διεξαγωγή του μαθήματος, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.

 

β. Από τον διευθυντή του σχολείου οι κυρώσεις των τεσσάρων πρώτων περιπτώσεων της προηγούμενης παραγράφου.

 

γ. Από το Συμβούλιο του τμήματος (Διευθυντής- διδάσκοντες) οι πέντε πρώτες κυρώσεις

 

δ. Από την ολομέλεια του Συλλόγου Διδασκόντων όλες οι κυρώσεις.

 

ε.Η επίπληξη και οι λοιπές κυρώσεις καταχωρίζονται στο βιβλίο επιβολής κυρώσεων και στο ατομικό δελτίο του μαθητή

 

στ.Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται αποκλειστικά από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και μόνο εάν κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο πειθαρχικός έλεγχος είναι πράξη ευθύνης και παιδαγωγικό μέσο. Δεν έχει ως σκοπό την τιμωρία ή την ταπείνωση του μαθητή αλλά αποσκοπεί στο να αντιληφθεί ο μαθητής τα ενδοσχολικά όρια συμπεριφοράς και πράξεων, που δεν μπορεί να τα υπερβεί χωρίς αυτό να έχει επιπτώσεις για τους συμμαθητές του, το προσωπικό του σχολείου, τη σχολική περιουσία, την κοινωνικοποίηση του ίδιου του μαθητή και γενικώς για την ποιότητα της σχολικής ζωής. Ακόμη δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς την παράμετρο του παραδειγματισμού των άλλων μαθητών.

Ενδεικτικός πίνακας παραπτωμάτων

  • Αργοπορημένη προσέλευση στο σχολείο
  • Αργοπορημένη είσοδος των μαθητών στην τάξη
  • Αταξία ή παρενόχληση των άλλων μαθητών στα διαλείμματα και την τάξη
  • Παρακώλυση ομαλής διεξαγωγής του μαθήματος
  • Αδικαιολόγητη απουσία ή αποχώρηση από την τάξη ή από το σχολείο
  • Διατάραξη της τάξης κατά την πρωινή προσευχή ή άλλη σχολική συγκέντρωση.
  • Αντιγραφή ή προσπάθεια αντιγραφής στις εξετάσεις.
  • Βρισιές, χυδαίες εκφράσεις, χειροδικία
  • Ρύπανση σχολικού χώρου και της σχολικής περιουσίας με αναγραφή ή χάραξη συμβόλων ή συνθημάτων ή γενικότερα με ρίψη ρυπογόνων ουσιών και αντικειμένων.
  • Καταστροφή σχολικής περιουσίας
  • Κλοπή ή καταστροφή ξένης περιουσίας
  • Ανυπακοή και αυθάδεια προς καθηγητή και το άλλο προσωπικό του σχολείου
  • Πρόκληση τραυματισμού
  • Κυκλοφορία κομματικών, αναρχικών, ανήθικων και γενικά προκλητικών εντύπων, εικόνων ή χειρογράφων, όπως και κάθε κειμένου προσηλυτισμού.
  • Το κάπνισμα
  • Η χρήση κινητού τηλεφώνου
  • Η χρήση παραισθησιογόνων ουσιών
  • Η κατοχή και η χρήση αλκοολούχων ποτών
  • Πρόσκληση εξωσχολικών ατόμων
  • Ανυπακοή και αυθάδεια προς τη Δ/νση του σχολείου
  • Κατάληψη σχολικού χώρου
  • Οργάνωση αποχής και παρεμπόδιση μαθητών να μπουν στις αίθουσες
  • Προσέλευση στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής χωρίς την κατάλληλη ενδυμασία (π.χ φόρμα)
  • Η απομάκρυνση από το χώρο του περιπάτου και από το χώρο οποιασδήποτε άλλης σχολικής εκδήλωσης.
  • Γενικά η παραβίαση των ρυθμίσεων του παρόντος κανονισμού.

 

Ζ.ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

1.      Δεν επιτρέπεται, για λόγους ασφάλειας, σε οποιοδήποτε εξωσχολικό πρόσωπο, εκτός από τους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών  η είσοδος στο χώρο του  Σχολείου. Κατά συνέπεια, η συνάντηση μαθητή με τέτοια πρόσωπα στο χώρο του Σχολείου αποτελεί παράπτωμα και τιμωρείται. Σε περίπτωση ιδιαίτερης ανάγκης, η συνάντηση αυτή πραγματοποιείται στο χώρο του Γραφείου και μετά από άδεια της Διεύθυνσης.

 

2.      Η εμφάνιση - αμφίεση των μαθητών μέσα στο Σχολείο αποτελεί εκδήλωση του δικαιώματος ανάδειξης της προσωπικότητάς τους και, κατά συνέπεια, ανήκει στο χώρο της προσωπικής τους ευθύνης. Η άσκηση όμως αυτού του δικαιώματος περιορίζεται από τα όρια που επιβάλλουν η μαθητική ιδιότητα, η «αντικειμενική» ευπρέπεια και η ευρύτατη κοινωνική αποδοχή. Σύμφωνα με αυτά, οι μαθητές έχουν χρέος να αποφεύγουν τις ακρότητες και κάθε τι το εξεζητημένο στην εμφάνιση (κόμμωση, ντύσιμο, κοσμήματα κλπ.).

 

3.      Δεν επιτρέπεται, για λόγους υγείας, η άσκοπη παραμονή των μαθητών σε χώρους ανθυγιεινούς.

4.  Δεν επιτρέπεται το κάπνισμα στους χώρους του Σχολείου, για λόγους υγείας, αλλά και για λόγους παιδαγωγικούς,

 

5.      Διδάσκοντες και μαθητές συναισθάνονται το χρέος τους να σέβονται και να φροντίζουν το περιβάλλον και να προστατεύουν την περιουσία του Σχολείου που ανήκει σε όλους. Η οποιαδήποτε λοιπόν φθορά εκτός από την τιμωρία συνεπάγεται και την οικονομική επιβάρυνση του υπαίτιου για την αποκατάστασή της. Σε περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας προσδιορισμού του υπαιτίου, η ζημία επιβαρύνει το ταμείο της Μαθητικής Κοινότητας.

 

6.      Δείγμα ευαισθησίας απέναντι στο περιβάλλον αποτελεί και η καθαριότητα και η ευταξία του χώρου. Χρέος λοιπόν όλων μας αποτελεί η συνεπής τήρηση των όρων καθαριότητας και γι’ αυτούς τους λόγους την ευθύνη αναλαμβάνουν τα πενταμελή προεδρεία κάθε τμήματος και το δεκαπενταμελές προεδρείο του Σχολείου.

 

7.      Τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και μεταξύ μαθητών και καθηγητών πρέπει να διακρίνει ο αλληλοσεβασμός και η αλληλοκατανόηση σε πλαίσιο κοσμιότητας και ευγένειας. Όπως είναι εύλογο μια τέτοια στάση δεν επιτρέπει χειροδικίες, απρεπείς αστεϊσμούς και γενικότερα υβριστική και ανάρμοστη συμπεριφορά.

 

8.      Καλό είναι οι μαθητές να μη φέρουν μαζί τους αντικείμενα μεγάλης αξίας, καθώς το Σχολείο δεν μπορεί να αναλάβει την ευθύνη σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής.

 

9.Απαγορεύεται η χρήση κινητού ( κλήση ,μηνύματα, φωτογράφιση) ή ακόμα και η κατοχή του εντός του σχολείου κατά την διάρκεια του διδακτικού ωραρίου . Αν κάποιος μαθητής παραβεί τον κανονισμό το κινητό τηλέφωνο κατάσχεται από τον εκπαιδευτικό που ήταν παρόν στην παράβαση και παραδίδεται στον/στην Διευθυντή του σχολείου ο οποίος το φυλάσσει στο γραφείο του .Το κινητό τηλέφωνο παραδίδεται μόνο στον κηδεμόνα του μαθητή ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία της Διεύθυνσης με τον κηδεμόνα του μαθητή .

Ειδικότερα η φωτογράφιση ή η λήψη βίντεο κατά την διάρκεια του σχολικού ωραρίου καθώς και η ανάρτηση του σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα και τιμωρείται από τον Σύλλογο Διδασκόντων

 

10. Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχο- λείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο.

 

 

11.  Η εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου προϋποθέτει τη συνεργασία διδασκόντων και διδασκομένων, με στόχο όχι μόνο την επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της σχολικής ζωής του.

 

12.H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί ση- μαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξανα- γκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προ- ώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

 

 

Η. ΦΟΙΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

«Η φοίτηση όλων των μαθητών των Γενικών Λυκείων χαρακτηρίζεται με πράξη του Συλλόγου των Διδασκόντων καθηγητών την ημέρα που λήγουν τα μαθήματα ως επαρκής ή ανεπαρκής, με βάση το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, σε συνδυασμό με την ετήσια προφορική επίδοση σε όλα τα μαθήματα.

Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση, όταν:

Το σύνολο των απουσιών του μαθητή που σημειώθηκε κατά το λήγον διδακτικό έτος, δεν υπερβαίνει τις εκατόν δέκα τέσσερις (114), ανεξάρτητα από τους λόγους πραγματοποίησής τους.( υπ΄αριθμ 10645/Γδ4/22-01-2018( Β΄120) ΥΑ   Υπουργική Απόφαση):

 

Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή που σημείωσε πάνω από εκατόν δέκα τέσσερις (114) απουσίες ανεξάρτητα από τους λόγους πραγματοποίησής τους. .( υπ΄αριθμ 10645/Γδ4/22-01-2018( Β΄120) ΥΑ   Υπουργική Απόφαση):

 

Οι μαθητές των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής, είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν τη φοίτηση στην ίδια τάξη.

 

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης του μαθητή ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο κηδεμόνας του, ο οποίος οφείλει να προσέρχεται στο Σχολείο το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα για να ενημερώνεται υπεύθυνα για τη φοίτηση τού μαθητή.

 

Επισημαίνεται ότι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος επικοινωνίας, αφού δεν επιβαρύνει οικονομικά το σχολείο.Ως εκ τούτου ο κηδεμόνας θα λαμβάνει ενημέρωση για τις απουσίες του μαθητή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και είναι υποχρέωση του να παρακολουθεί τα μηνύματα που του αποστέλλει το σχολείο .

 

Σύμφωνα με τις αρχές τού Σχολείου η απουσία δεν συνιστά δικαίωμα τού μαθητή να προσέρχεται και να αποχωρεί από το Σχολείο κατά βούληση. Απουσία για λόγους, η αποβολή τού μαθητή, η παρά τη θέλησή του καθυστερημένη προσέλευση κλπ. δεν ελέγχονται πειθαρχικά, εφόσον γίνονται εν γνώσει του γονέως, σε αντίθεση με τις αυθαίρετες απουσίες που, , ελέγχονται και πειθαρχικά.

Η ενημέρωση των γονέων είναι πρωταρχικό χρέος όλων των παραγόντων τού Σχολείου..

Θ. ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν:


       -Να διαθέτουν αξιοπρέπεια και κύρος που απαιτούνται για την επιτέλεση του λειτουργήματός τους, αναπτύσσοντας παράλληλα στάσεις και συμπεριφορές που να διαμορφώνουν ήρεμο, ευχάριστο και συνεργατικό κλίμα μέσα στο Σχολείο.
      -Να σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων, τόσο των συναδέλφων τους, όσο και των μαθητών τους. 
      -Να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε θέματα που διαμορφώνουν την εικόνα τους, τη μορφή και το ύφος της γλώσσας που χρησιμοποιούν, καθώς δημιουργούν πρότυπα συμπεριφοράς, ιδίως σε μαθητές μικρότερων ηλικιών. 
      -Να ενθαρρύνουν και να προωθούν την ενεργό συμμετοχή των μαθητών τους σε όλες τις σχολικές δραστηριότητες αναπτύσσοντας ειλικρινή θερμή συνεργασία και δείχνοντας ενδιαφέρον και αγάπη για τον μαθητή, αλλά και σταθερότητα και επιμονή σε κανόνες κοινά αποδεκτούς, ώστε να εξασφαλίζεται η ευταξία μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στον σχολικό χώρο. Οι τυχόν εντάσεις που παρουσιάζονται μέσα στην τάξη πρέπει να αντιμετωπίζονται με αποφασιστικότητα, χωρίς να καταφεύγουν συχνά στον Διευθυντή για προβλήματα που θα μπορούσαν να επιλύσουν οι ίδιοι.
      -Να τηρούν εχεμύθεια προς τρίτους για τις αποφάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων, τις συζητήσεις και τις εκτιμήσεις σχετικά με προσωπικά δεδομένα, σχολικές επιδόσεις, συμπεριφορά, θέματα διαγωγής, βαθμολογίες, εξετάσεις κτλ.
       -Να ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και της περιουσίας του Σχολείου, καθώς και για την ευκοσμία της τάξης μέσα στην οποία διδάσκουν. Παράλληλα, να ευαισθητοποιούν τους μαθητές σε θέματα καθαριότητας, υγιεινής και αισθητικής του χώρου μέσα στον οποίο φοιτούν.
      -Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή σε τμήματα της ίδιας τάξης, καθώς έχουν ένα χώρο κοινής ευθύνης, είναι απαραίτητο να συνεργάζονται και να συζητούν μεταξύ τους τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και να επιλέγουν κοινούς τρόπους αντιμετώπισης.
      -Όλοι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αναλαμβάνουν ομαδικά την ευθύνη της αντιμετώπισης των προβλημάτων. Δεν είναι σωστό ούτε επιτρέπεται να υποστηρίζεται προς τους μαθητές η αντίληψη ότι ο ρόλος κάποιων τομέων της επιστήμης ή μαθημάτων είναι σημαντικότερος για την παιδεία τους. Το Σχολείο παρέχει γενική παιδεία η οποία είναι κοινή συνισταμένη όλων των μαθημάτων. 
      -Οι εκπαιδευτικοί απαραίτητο είναι να έχουν ενημέρωση για την οικογενειακή και κοινωνική κατάσταση των μαθητών τους ? όταν αυτό υπαγορεύει την καλύτερη φροντίδα και στοργή για την πρόοδό τους ? καθώς και σε θέματα υγείας τους, ώστε να προσαρμόζουν ανάλογα την ευθύνη και τον προβληματισμό τους.
     -Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών κατά την διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και στην τάξη και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που γίνονται με ευθύνη του Σχολείου. Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλεται από τους εφημερεύοντες καθηγητές κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων, καθώς και από τους αντίστοιχους διδάσκοντες καθηγητές κατά την διάρκεια της απομάκρυνσης των μαθητών από τις αίθουσες διδασκαλίας.


     Ενεργοποίηση του Συμβουλίου Τάξης 
      Η Ενεργοποίηση του συμβουλίου τάξης είναι διαρκής, για την καλύτερη παρακολούθηση και αναφορά των προβλημάτων της κάθε τάξης, ώστε να γίνεται σχετική εισήγηση στον Σύλλογο εφόσον χρειασθεί. Το συμβούλιο τάξης αποτελείται από τους καθηγητές που διδάσκουν στην τάξη και τον Υποδιευθυντή του Σχολείου, ο οποίος προεδρεύει στις συνεδριάσεις. Το συμβούλιο τάξης συνεδριάζει κάθε φορά που ανακύπτει θέμα σχετικό με τη λειτουργία της τάξης ή τμήματος της τάξης και, εφόσον το συγκαλέσει ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής, ή το ζητήσουν με έγγραφό τους τρεις τουλάχιστον καθηγητές. Στις συνεδριάσεις του μπορεί να μετέχει και ο Διευθυντής, οπότε και προεδρεύει, όπως επίσης μπορεί να παρευρίσκεται και ο πρόεδρος της μαθητικής κοινότητας της τάξης ή του τμήματος. Το συμβούλιο τάξης δεν έχει αποφασιστικό χαρακτήρα, αλλά εισηγητικό προς τον σύλλογο των καθηγητών, ο οποίος έχει την τελική ευθύνη της λήψης των αποφάσεων. Για τον λόγο αυτόν θα υπάρχει πρακτικό για το συμβούλιο της κάθε τάξης, όπου θα γράφονται οι εισηγήσεις, ώστε να μεταφέρονται αυτούσιες στον σύλλογο, όταν χρειασθεί.

Ι΄. Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ


       Ο Διευθυντής του σχολείου βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας μέσα στην σχολική κοινότητα και γι αυτό έχει και τις πιο πολλές ευθύνες. Είναι ο ηγέτης που πρέπει να φέρει σε πέρας το πολύπλοκο έργο της διοίκησης του Σχολείου διαθέτοντας υψηλό κύρος, πειθώ, διοικητικές γνώσεις και εμπειρία.
      Όταν επικοινωνεί με τους μαθητές ή αντιμετωπίζει ειδικά ζητήματα, πρέπει να δείχνει αγάπη, ενδιαφέρον και φροντίδα γι αυτούς, καθώς η παιδαγωγική του ευθύνη είναι να διδάξει στην πράξη τους δημοκρατικούς κανόνες οργάνωσης της κοινωνίας του σχολείου.
     Ο Διευθυντής πρέπει να κάνει αισθητή την παρουσία του στο Σχολείο, να δείχνει ενδιαφέρον για τις ανάγκες των μαθητών, των εκπαιδευτικών αλλά και του υπόλοιπου προσωπικού. Όταν απαιτείται, πρέπει να κάνει χρήση των δικαιωμάτων του για παρατηρήσεις, υποδείξεις, αποδοκιμασία πράξεων ή φαινομένων, αλλά και επιβολή ποινών, γιατί διαφορετικά η ανοχή σε ακραία φαινόμενα θα λειτουργήσει αρνητικά για την συνοχή και την αποτελεσματικότητα του Σχολείου.
      Ο Διευθυντής οφείλει να μη διαφοροποιεί κατά περίπτωση την συμπεριφορά του σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, γιατί θέτει υπό αμφισβήτηση τη δικαιολογημένη απαίτηση για ισότιμη και δίκαιη συμπεριφορά προς όλους. Τούτο δε σημαίνει ότι δεν αντιλαμβάνεται και δεν αποδίδει στον καθένα ό,τι του πρέπει και του αναλογεί, με την έννοια ότι δε λησμονεί τη θέση και το κύρος των υφισταμένων του καθηγητών, ούτε τα δικαιώματα των μαθητών, αλλά παίρνει υπόψη του τις υποχρεώσεις όλων, συμπεριλαμβανομένων και των ιδικών του.
      Ο Διευθυντής πρέπει να έχει τακτική επαφή με τους γονείς επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο Σχολείο και την οικογένεια, αφού οι αποφάσεις του τότε θα έχουν μεγαλύτερο κύρος, καθώς θα προκύπτουν ύστερα από συνεργασία με τους γονείς.
      Ο Διευθυντής με την πείρα και τις γνώσεις του σε θέματα διοίκησης και εκπαίδευσης δημιουργεί κλίμα αμοιβαίας κατανόησης και εκτίμησης ανάμεσα στον ίδιο και τους εκπαιδευτικούς, εξασφαλίζοντας την συναίνεση και συνεργασία τους, αφού αναγνωρίζει την προσωπικότητα και την αξία τους.
      Ο Διευθυντής πρέπει να κατανοεί τον σημαντικό ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα στο Σχολείο αναπτύσσοντας θετικές στάσεις απέναντι σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

ΙΑ.ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

1. Φυσικοί κηδεμόνες του μαθητή είναι ο πατέρας και η μητέρα του. Αυτοί είναι κηδεμόνες του μαθητή, εφόσον κατοικούν στην πόλη όπου βρίσκεται το Σχολείο. Διαφορετικά ορίζουν οι ίδιοι με έγγραφη δήλωση τον κηδεμόνα του μαθητή.

2. Οι Γονείς και οι Κηδεμόνες εγγράφουν το Μαθητή στο Σχολείο, επικοινωνούν συχνά με το Δ/ντή και τους εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το Σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με το μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο Σχολείο. 

3. Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή και πρόκειται να απασχολήσει το Σχολείο, ενημερώνεται σχετικά ο Γονέας – Κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

4. Για τη συμμετοχή του Μαθητή σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του Γονέα – Κηδεμόνα για κάποιες άλλες εκδηλώσεις για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη.

5. Ο Γονέας – Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το Μαθητή, αλλά οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το Σχολείο για θέματα που επηρεάζουν τη συμπεριφορά του μαθητή στο Σχολείο.

6. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των Μαθητών. Το Σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του Σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου των Εκπαιδευτικών και του Δ/ντή του Σχολείου. Τα θέματα όμως της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στο Σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. 

7. Η Σχολική Επιτροπή, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι επιστημονικοί, οι καλλιτεχνικοί και οι πολιτιστικοί φορείς, πέρα από το θεσμικό τους ρόλο, είναι οι κοινωνικές συνιστώσες του Σχολείου. Ένα ανοιχτό δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων αυτών, για να επιτύχει στην αποστολή του. Ο κοινωνικός περίγυρος αποτελεί το περιβάλλον μέσα στο οποίο το Σχολείο αναπτύσσει το μορφωτικό έργο του.

 

 

ΙΒ.Έκθεση αποτίμησης – ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιεί ται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, Αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ:

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Οι μαθητές εισέρχονται στο εργαστήριο μόνο με την παρουσία του υπευθύνου καθηγητή ή άλλου εκπαιδευτικού, που θα φέρει τη σχετική ευθύνη.

Οι μαθητές γνωρίζουν και τηρούν στο εργαστήριο τους κανόνες και τις οδηγίες ασφαλείας και υγιεινής. Οι μαθητές της κάθε ομάδας χρησιμοποιούν τα μέτρα ατομικής προστασίας (γυαλιά προστασίας, ποδιές, γάντια) όταν τους υποδεικνύεται. Δεν θα πρέπει να εργάζεται στο εργαστήριο ένας μαθητής μόνος.

Οι μαθητές της κάθε ομάδας πριν αρχίσουν την εκτέλεση μιας άσκησης καλούν τον υπεύθυνο καθηγητή να ελέγξει αν η πειραματική διάταξη έχει συναρμολογηθεί σωστά. Ειδικά δεν τροφοδοτούν τα ηλεκτρικά κυκλώματα με ρεύμα χωρίς την άδεια του καθηγητή.

Οι μεταγγίσεις και οι αραιώσεις των ισχυρών οξέων ή των βάσεων γίνονται από τον υπεύθυνο καθηγητή. Η αραίωση των οξέων ή των βάσεων γίνεται με την προσθήκη τους σιγά-σιγά στο νερό και ποτέ αντίστροφα. Απαγορεύεται οι σιφωνισμοί να γίνονται με το στόμα αλλά μόνο με τη χρήση πουάρ. Τα αντιδραστήρια αμέσως μετά από κάθε χρήση, πρέπει να επιστρέφονται στον υπεύθυνο καθηγητή και να τοποθετούνται στα ειδικά διαμορφωμένα ντουλάπια.

Κάθε τυχαία ρύπανση ή διαφυγή υλικών όπως και το σπάσιμο γυαλικών πρέπει να αναφέρεται αμέσως στον υπεύθυνο καθηγητή για αντιμετωπίζεται άμεσα με εξουδετέρωση και καθαρισμό ή απόρριψη.

Τα όργανα, τα γυαλικά, τα σιφώνια, οι πιπέτες κτλ. που χρησιμοποιήθηκαν πρέπει να καθαρίζονται αμέσως μετά τη χρήση τους και να τοποθετούνται στην αρχική θέση τους. Ο χώρος του εργαστηρίου πρέπει να διατηρείται καθαρός και στεγνός. Ο πάγκος πρέπει να αφήνεται πάντα καθαρός και τακτοποιημένος μετά το τέλος του πειράματος. Οι συσκευές αποσυναρμολογούνται και τα όργανα   τοποθετούνται στην αρχική τους θέση.

Απαγορεύεται κατανάλωση τροφίμων ή ποτών και αναψυκτικών και το μάσημα τσίχλας στο εργαστήριο.

Οι μαθητές δε μετακινούνται από τη θέση τους χωρίς την άδεια του καθηγητή. Οι μαθητές δεν πειράζουν τα όργανα από περιέργεια για να κατανοήσουν πως αυτά λειτουργούν διότι είναι εύθραυστα και ενδέχεται να τα καταστρέψουν. Το εργαστήριο είναι χώρος υπεύθυνης εργασίας και όχι χώρος παιγνιδιού και αστεϊσμών.     Σε περίπτωση ανάφλεξης στον πάγκο ή στο χώρο του εργαστηρίου κατά τη διάρκεια του πειράματος γίνεται άμεση χρήση του πυροσβεστήρα ή ρίψη νερού στην εστία της φωτιάς. Σε περίπτωση που έρθει σε επαφή με καυστική ή διαβρωτική ουσία, το δέρμα ή τα μάτια του μαθητή, ρίχνει άμεσα άφθονο καθαρό νερό στο πρόσωπο του για αρκετή ώρα. Δεν ρίχνει ποτέ άλλη ουσία που τη θεωρεί αντίδοτο. Κατά την πραγματοποίηση κάθε πειράματος που δημιουργεί αναθυμιάσεις στην αίθουσα του εργαστηρίου αφήνουμε ανοιχτά τα παράθυρα ώστε να αερίζεται ο χώρος.   Στο τέλος κάθε εργαστηριακής άσκησης οι μαθητές της κάθε ομάδας, πριν φύγουν από το εργαστήριο, ελέγχουν κατά τρόπο, ώστε να εξασφαλιστεί ότι: Ο πάγκος που εργάστηκαν είναι καθαρός και τακτοποιημένος, τα αντιδραστήρια, τα υλικά, τα εργαλεία, τα όργανα και οι συσκευές είναι στη θέση τους, οι πάσης φύσεως ηλεκτρικές συσκευές, θερμαντικές πλάκες, λύχνοι υγραερίου και οινοπνεύματος είναι εκτός λειτουργίας, τα απορρίμματα έχουν απομακρυνθεί στα δοχεία απορριμμάτων και η αίθουσα είναι άδεια και καθαρή.

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β: ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Οι μαθητές/τριες ενθαρρύνονται για τη χρήση της τεχνολογίας που τους παρέχει το Σχολείο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Υποχρεούνται να τηρούν τους κανόνες των εργαστηρίων πληροφορικής οι οποίοι έχουν στόχο τη σωστή και απρόσκοπτη λειτουργία των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οι μαθητές/τριες πρέπει : Να κατευθύνονται προσεκτικά και με ησυχία από και προς το εργαστήριο Πληροφορικής, να σέβονται και να μη φθείρουν τον εξοπλισμό του εργαστηρίου Πληροφορικής, να θυμούνται ότι οι Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές του εργαστηρίου χρησιμοποιούνται και από άλλους συμμαθητές μας, να μη επεμβαίνουν στη συνδεσμολογία του ηλεκτρονικού & ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, να φροντίζουν για την καθαριότητά των χεριών πριν μπουν στο εργαστήριο, να ακολουθούν πάντα τις οδηγίες του καθηγητή για τη χρήση των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, τέλος να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες του καθηγητή για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Κατά την παραμονή στο εργαστήριο Πληροφορικής δεν επιτρέπεται φαγητό και ποτό.

- Ο Κανονισμός αυτός αποτελεί βασική προϋπόθεση της καλής λειτουργίας κι εκφράζει την φυσιογνωμία του Ημερήσιου Λυκείου Αξού Σύμφωνα με την Αριθμ. 13423/ΓΔ4 Υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (αρ.φυλλου 491 /09-02-2021)